torsdag 18. november 2010

Arkiver i Bosnia

Hei!
Jeg er til vanlig arkivar ved Statsarkivet i Hamar. Høsten 2009 hospiterte jeg ved arkivverket i Bosnia. Jeg har i ettertid arbeidet med å få til en utvekslingsordning med bosniske kolleger, søkt UD om penger, men har så langt ikke lykkes.
Jeg er interessert i å dele erfaringer, gode ideer osv. osv. som har med Bosnia å gjøre. Har forhåpninger til AuG, og kanskje kan noen dra nytte av mine erfaringer og mitt nettverk i Bosnia.
Mvh. Per

Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

  1. Spennende at du har erfaring med hospitering i en arkivinstitusjon. Kan du fortelle litt mer om hva du opplevde den høsten du var i Bosnia?

    SvarSlett
  2. Det var veldig interessant og givende. Jeg skal snakke om oppholdet i RA ant. i mars, på Arkivarforeningens lunsjmøte. Arkivverket i Bosnia trenger hjelp. Noen av problemene er strukturelle, dvs. de er nært knyttet til den håpløse politiske situasjonen som landet er i. Andre problemer er mer håndfaste; behov for skikkelige arkivbokser, utbedring av magasiner, datautstyr etc. Håper AuG kan velge Bosnia som prosjekt! Jeg har et bra nettverk som kan brukes.
    Mvh. Per

    SvarSlett